Mogelijkheden voor betalen

Huurbetaling verloopt bij Bergopwaarts altijd via een bank. Volgens het huurcontract dient de huur uiterlijk de eerste van de maand te zijn betaald. U betaalt dus de huur vooruit.

Automatische huurincasso

De automatische incassomachtiging is de makkelijkste én veilige manier om ervoor te zorgen dat u de huur op tijd betaalt. Bij ondertekening van nieuwe huurovereenkomsten is het formulier doorlopende machtiging een vast onderdeel van het huurcontract. 

De huur wordt afgeschreven elke eerste werkdag van de maand waarvoor de huur betaald wordt. Uiteraard is het belangrijk dat er dan voldoende saldo op uw rekening staat. 

Wilt u weten wanneer de huur wordt afgeschreven? 

Klik hier voor alle actuele incassodata. Bent u het niet eens met een afschrijving? Weet dat u altijd binnen 8 weken zonder opgaaf van reden, het bedrag kan laten terugboeken naar uw rekening.

Heeft u hulp nodig bij huurbetaling?

Heeft u (tijdelijk) minder inkomen? Of meer uitgaven dan verwacht? Neem dan tijdig contact met ons op. Wij denken graag met u mee over een oplossing om huurachterstand te voorkomen. U kunt ons bellen op telefoonnummer 0493327300 of stuur een e-mail naar mail@bergopwaarts.nl

Internetbankieren

U kunt uw betalingen ook op internet regelen via uw eigen bank. Vergeet daarbij niet uw klantnummer en het adres te vermelden.

Rekeningnummer

IBAN: NL62INGB0007130829
BIC: INGBNL2A
Banknaam: ING BANK N.V.

Betalen met iDEAL

** IDEAL betaling niet beschikbaar. We verzoeken u gebruik te maken van Internetbankieren. **

Als u inlogt op de website van Bergopwaarts met uw inloggegevens, kunt u veilig via IDEAL betalen.

Contante betalingen

Uit veiligheidsoverwegingen accepteren wij geen contante betalingen. U kunt dus niet aan de balie betalen met contant geld. U kunt contant geld wel bij uw eigen bank op onze rekening laten storten (IBAN: NL62 INGB 0007 1308 29) let er op dat het betalingskenmerk wordt vermeld in de omschrijving.

 

Betalingsregeling

Er kunnen omstandigheden zijn dat u de huur (tijdelijk) niet op tijd kunt betalen. Wij adviseren altijd om daarover zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Wij willen graag helpen om samen een oplossing te zoeken. Hoe sneller u dat doet, hoe beter we afspraken kunnen maken die u helpen er weer bovenop te komen.  Daarmee voorkomt u dat de betalingsachterstand snel gaat oplopen. Aan het treffen van zo’n regeling zijn geen kosten verbonden. 

Te laat met betalen? 

Heeft u een huurachterstand maar maakt u hierover geen afspraken met ons? U ontvangt dan een herinnering en eventueel een aanmaning. Horen we dan nog niets van u en blijft betaling uit, dan schakelen wij de deurwaarder of incassobureau in. U betaalt dan, naast de openstaande huur, ook incassokosten, rente en eventueel gerechtelijke kosten. In het uiterste geval komt de zaak voor de kantonrechter. Die kan als vonnis uitspreken dat u uit huis wordt gezet.

Huurtoeslag

Is uw huur te hoog in verhouding tot uw inkomen? Misschien komt in aanmerking voor huurtoeslag. 

Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan. Deze voorwaarden hebben betrekking op uw persoonlijke situatie, uw woning en uw financiële situatie.

Wilt u meer weten of een proefberekening maken om te zien of u in aanmerking komt voor huurtoeslag? Bezoek de website www.toeslagen.nl.

Veel gestelde vragen over het betalen van de huur

Automatisch betalen, hoe regel ik dat?
Kan ik de huur contant betalen?
Wanneer moet de huur betaald zijn?
Wat gebeurt de huur niet op tijd wordt betaald?
Is er hulp mogelijk bij betalingsproblemen?
Wanneer wordt de automatische incasso geïnd?